Ves al contingut principal

Alimentació saludable després dels excessos de l'estiu

Verdures, fruites, proteïnes...
Durant les vacances solem donar prioritat al descans, optem per dinars ràpids i saborosos que estan plens de greixos i sucres, descuidem l'activitat física, i els horaris dels dinars es veuen molt alterats. És molt freqüent durant els mesos d'estiu incloure aperitius i “vermuts” abans dels dinars que són per norma general aliments i begudes, que aporten molta energia.
 
Després del període estiuenc, comencen els horaris fixes, i de nou s'ha de ficar el despertador i fer una reconducció dels hàbits alimentaris i estil de vida saludable. Per aquestes i altres raons, la tornada de les vacances resulta per a moltes persones dura, no obstant, es pot fer més agradable si seguim els següents consells:
 
• A banda de restructurar el ritme de les tasques quotidianes, és convenient establir uns horaris fixes de les principals menjades, i no “picar” entre hores.

• No tallar radicalment el subministrament de calories, perquè amb aquestes dràstiques modificacions, el que s'aconsegueix és, inicialment, grans pèrdues de pes, però un estancament posterior, ja que el metabolisme del nostre cos, s’adapta a aquest succés amb una menor utilització de calories, el que fa que el cos s’acostume a funcionar amb menys energia, evitant així la pèrdua de pes.

• Realitze entre 5 i 6 menjars lleugers al dia, opte per aliments sans i frescs, reduisca les calories poc a poc i faça un poc d'exercici que l'ajude a consumir energia.
 
• És important fer un bon desdejuni que continga fruita, cereals, llet i derivats. Aquesta és la millor opció per a començar el dia d’una manera correcta i plena d’energia.
 
Aliments per a una dieta saludable.
• Incloure al menys tres peces de fruita al dia i dos racions de verdures. Aliments rics en aigua i fibra, i baixos en calories. Aquest grup d'aliments és el nostre millor aliat a l'hora d’aconseguir una dieta sana, hipocalòrica i equilibrada. També són una font important d'antioxidants (vitamina E, carotens, vitamina C, licopeno, zinc, seleni), que l'ajudaran a depurar el seu organisme dels excessos alimentaris i a sentir-te millor, ja que estimulen el sistema immunològic.
 
• Beure aigua, ingerir almenys un mínim de 8 gots al dia.
 
• Menjar 2-3 dies a la setmana peix blau i llegums.
 
• Consumir fruits secs, però amb moderació.
 
• La base de l’alimentació han de ser aliments rics amb hidrats de carboni: pasta, pa, cereals…
 
• Que la principal font de greixos siga l'oli d'oliva pel seu alt contingut de vitamina E i àcids greixos monoinsaturats.
 
• Triar lactis desnatats. La llet és un dels aliments més complets. La seua riquesa en calci de fàcil absorció, necessària per a mantindre els òssos forts i previndre l'osteoporosi, fa que siga un aliment essencial. Si vols baixar de pes o controlar el colesterol, prenga llet semi o desnatada. Els iogurts augmenten les defenses i afavoreixen els processos digestius; és important prendre al menys un al dia. Els formatges són rics en greixos saturats i calories, per tant  ha de limitar el seu consum o prendre’ls frescs o baixos en greixos.

En definitiva, la nostra recomanació, és que recupere els bons hàbits alimentaris i seguisca una dieta mediterrània que, científicament, ha demostrat la seua eficàcia per a previndre l’excés de pes, malalties cardiovasculars, diabetis, hipertensió, etc.
 
Per a qualsevol consulta, no dubte en contactar amb nosaltres.

Andrea Ferrandis Escoto
 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

L'albufera concentra 73.500 aus aquàtiques hivernants de 68 espècies

El Parc Natural de L'Albufera, del qual forma part també el Mareny de Barraquetes, concentra 73.500 aus aquàtiques hivernants de 68 espècies diferents, amb registres històrics d'exemplars de moret comú, flamenc o negret comú, segons l'últim Cens Internacional d'Aus Aquàtiques Hivernants realitzat en tots els aiguamolls.
Fonts de la Conselleria de Medi Ambient han informat que les xifres aconseguides aquest hivern vénen marcades pels màxims sense precedents per a aquest aiguamoll del moret comú, amb prop de 700 exemplars, de flamenc, amb 640 i de negret comú, del que s'han registrat més de 130.

'Tasta el Mareny' i l'Escola Pública marquen l'agenda del cap de setmana

El Mareny de Barraquetes inaugura este cap de setmana la 3a Fira del Comerç i Turisme. L'esdeveniment, que tindrà lloc al carrer l'Església, tindrà com a protagonistes els productes agrícoles de temporada procedents de l'horta local.
Els stands locals estaran formats per l'Ajuntament del Mareny, Construccions J. Palacios, Montajes Mareny, El Casino, Fruites i Verdures Luci i Harlem Espectáculos. Des d'altres localitats vindran El Quemaito, Carnicería Isidora (Requena), Clòtxina Valenciana, Anchoas de Santoña i La Flama (Foodtruck).

La Falla Sol i Tarongers ultima els preparatius per a la festa fallera d'estiu

La Falla Sol i Tarongers, després de l'èxit aconseguit en el sopar organitzat en el mes de juliol al cau faller, torna a la càrrega el dissabte 6 d'agost amb una festa fallera d'estiu que compta amb la col·laboració de la Junta Local Fallera de Sueca, Mareny i Perelló i amb el patrocini de l'Ajuntament del Mareny de Barraquetes.
La festa fallera començarà de vesprada amb un passacarrer que recorrerà els principals carrers del nostre poble amb la música de la xaranga 'Ah, jo què sé'. A continuació, se celebrarà un sopar al poliesportiu per al qual els tíquets estaran a la venda, per un preu de 6€ fins el dijous 4 d'agost, en la Cafeteria Adri (de 19:30h a 21:30h), i en les perruqueries Herminia i Vicent.